fredag 12 februari 2010

Thai

-land! Modernt, varmt och luft som man kan andas, jag kanner mig bara glad. Lite nervost med ett nytt land ar det forstas och att inte konstant vara utstirrad kommer att ta ett tag att vanja sig till. Inget mer Indien. Fast lite sorg gommer sig nog bakom den rena och skara gladjen. Sa som det alltid gor nar man avslutar ett kapitel. Ingen mer Indienshopping, klar med silkessjalar och prisvarda smycken, tillbaka till klader som passar vadret och den mycket saknade caffe latten. Sen inget mera av att stoppa papperstussar i oronen, hoppas bara att det finns en liten chans att horseln min aterhamtar sig efter en manad i landet dar hogljuddast tuta vinner. Tackar och bockar Indien for en spannande tid. Som det kanns nu kommer jag alltid att minnas Palolem, Anjuna, Hampi samt Pushkar som valdigt fina platser. Platser jag till och med skulle kunna atervanda till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar