måndag 18 april 2011

10år


Just sett Mouling rouge, lustigt att det tydligen iår är tio år sedan den först kom ut, omöjligt att det var 10år sedan jag såg den för en första gång? Fast när man räknar på det är det ändå inte omöjligt, stämmer nog till och med. Minns att han jag såg den med inte alls gillade den. Men att jag själv fastnade, lite för mycket nästan, sådär så att det blir lite pinsamt träffande, att man sitter och smårodnar filmen igenom. Tror han rycktes med lite i slutet, under "the show must go on"-numret. Fast för mig var det nog scenen jag då likte allra minst, alltför bekant. Kom på mig sjäv att bli förvånad när filmen kom till den scenen idag, inte alls så bekant längre, inte heller så corny som jag minns den.. . . Så ja, tack moulin rouge, tack vare dig hittar jag nästan nått nytt varje vecka som får mig att smårodna, och tack vare dig, bär jag inte foppatofflor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar