torsdag 21 maj 2009

När åskan går.

När åskan går och våra elektriska vänner ska vila, det är då det händer. Lyfter fram och öppnar upp min gamle vän men inte utan att lägga märket till mattan av damm som ligger över den. sant, så sant att hans främsta jobb hittills har varit att agera dammsamlare. Men nu är han i vartfall igång, och några timmar av min uppmärksamhet skall han få. Hade främst tänkt att ordna upp ett album för den sista månaden, men efter att nu gått igenom bilderna för en andra gång så tror jag att jag skjuter upp det projektet också, tydligen har kameran också mest legat och samlat damm nu i det sista. Fast ett litet guldkorn hittade jag, en fin bild över en fin söndag. just shoppat lite på Birkelundensmarknaden och joinade kollektivet för lite parkboll/häng. Och Katarina vårfin till dagens ära.


Men kommer man igång med det ena så kommer kanske det andra så småningom också. För nu nalkas det ju hemlandsresa till en vacker stad, och jag känner till ett säkert litet kort som kommer att få kameran min till att gå varm.


En röd dag idag, sysselsätter mig med magknip och lite sistaminuten pyssel, inte riktigt det jag tänkte med dagen, men det duger i alla fall.

Kommit över en internetsida med en massa gamla skatter; http://www.steptoesantiques.co.uk/index.html

Skulle gentligen vilja hitta mig en riktig butik, med samma utbud, prylmässigt alltså. Den som letar den finner . . .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar